This film puts us in direct relation with the reflection and point of view of individuals carrying the AIDS virus. It is a look at their lives on a social, human and political level as well as their personal even intimate feelings on the world and life. Their words provide us with a look at the state of relations between human beings, and the state of society's structure. Going beyond simple testimony or big event reporting, the film proposes an in depth confrontation through a simply and direct manner of discussion. It ignores established thematique frameworks (or sociological and ethnological) or interviews with intermediaries such as family, doctors or institutions and concentrates on the personal and human approach to real life experiences.