This film tells the story of a journey through Africa by two crazy lovers who seem more like two lost children : Robert and Isabelle. At first, the tall, taciturn red-haired guy and the radiant young woman set off on the trail of Rimbaud. But they lose their way in botanical gardens. And, in the end, this tragic-comic love story begins to resemble Tristan and Isolde.
"During my childhood, Léo Ferré opened doors for me to unsuspected worlds. Now that I'm grown, I'd like to do the same thing for the next generation. I'd like to use this modern, exotic and comical film to help young men and women discover poetry. Without boredom or didactic lectures, simply via comedy and the pathetic. Such is my pretension ! It's the same task as a dealer who tries to get people hooked but it's much less harmful than the Medellin cartel !"