Philippe is a painter. He leads what he calls a "bourgeois" life with his wife and two kids. Then one day he discovers that his wife has a lover. They split up. He meets another woman, but he is burdened by a sense of guilt at having QJas he puts it to his father "abandoned" his two children. Starting from his own culpability, which prevents him from painting, he tries to find out why his parents split up when he was a boy.