A fine summer's day. Everyone is in the fields. Alone at the farm, Sébastien, eight, is bored and looks for something or someone to play with. In a bedroom, at the far end of the corridor, his bed-ridden grandmother is not to be disturbed. A groan, a moan... from the bedroom. Sébastien plays football. For or against the moan ? This is the tale of an encounter.