"Haramuya" is an urban chronicle. The film is a mosaic, a portrait gallery of characters interwoven with their situations. The city has commandeered its inhabitants' lives. Used to community living within a system of traditional laws, they find themselves in an impersonal housing complex where the Law is based on modern legitimacy. The aim of the film is not to condemn a system but to denounce its effects, i.e. the kinds of behaviour each person may be faced with. In a way it is an alarm bell against cultural dispossession, for those who consume the image of others take on their culture."