Reichau, a former army captain, is back in France after serving three years in prison for belonging to the OAS (Secret Armed Organization), a dissident paramilitary group during the Algerian War. Marked by his past, he does not believe in the values of his country any more. At a loss to know what to do with his life, he agrees one day to take part in a heist set up by Pierre, a pilot, the very man who gave him away in Oran. The operation, in which Yo, a gorgeous woman, participates, consists in stealing a bag containing 55 million francs during a Paris-Bordeaux flight.