Robert Bidochon, a very ordinary Frenchman, and his no less mediocre wife Raymonde met through a dating agency. After a bargain-basement wedding ceremony they move into furnished lodgings and their petty life creeps on. Madame Bidochon does the boring chores, the shopping and the housework. She feels hard done by. Why is she only Raymonde Bidochon when she knows deep down she was born to be Princess Raymonde? She dreams about it. Her husband doesn't dream at all.
"The Bidochons are misfits. They undergo the trials and torments of everyday life without undrstanding the rules so they alway react the wrong way. They are not idiots. They are just clumsy. Everything that comes from outside seems to be an attack, which is why they stay together even though their home life is a mess. What they know best is each other. Each one sees his image reflected in the other and this image of themselves reassures them. When we wrote the screeplay, Serge Korber and I set out to portray a couple who are victims, and that is how Anémone and Stévenin play them." (Christian Binet)