Madame Petlet, the epitome of common sense, leaves her husband and runs off to Paris where she finds work as a nanny for a stressed-out TV writer. The latter, suffering from writer's block and harassed by her ratings-obsessed boss, finds an endless source of inspiration in Madame Petlet. Without her realizing, she spies on her and steals thousands of details from her life to write a TV series. Against all odds, the series is a gigantic hit.