Frederic is arrested on a drugs charge and sent to jail. He meets all kinds of people inside, from punk delinquents and pickpockets to armed robbers and con men. Frédéric is eighteen and looking for role models. Prison provides him with two who will shape his future: Louis-Guy, the bank rpbber who takes him under his wing, and Damien, the trickster who becomes his partner. When he gets out, Frédéric starts a new life of adventure and easy living.
"The best memory I have of the film is a scene where François Perier and Christophe Hémon were sitting face to face having dinner. Christophe's hand was bandaged after an "injury at work" which meant we were in for a holiday. François was eyeing Christophe with deep scepticism. It was suppposed to be a silent scene but the crew and I could hardly stop ourselves laughing. Then Christophe came out with a wonderful : "Nice mashed potato, Dad." I laughed so much, I could barely yell "cut !". The scene stayed in the film."