A mixture of circumstances lets a timid Italian industrialist think that his cashier-a modest and scrupulous fellow-is the redoutable leader of a party who is out for his ruin and eventual death. The employee has no idea of this and there follow a series of amusing misunderstandeings...and in the end these events help him to humble the bureaucrat and marry his chief's daughter, a seductive young woman drawn him by the adventurous destiny that befaals the hero.