Fall,1989: Europe is shaken by a wave of change. The Berlin wall crumbles, communist regimes in Eastern Europe tumble shortly thereafter. In Italy, Achille Occhetto, general secretary of the Italian Communist Party, announces that a "watershed" has been reached, and that the Party must change its name and its symbol in order to become a broader, mainstream organization.
Mario and Maria Boschi are a married couple in their early thirties, with young children. The changes hit them like a bolt of lightning. Mario agrees with the new approach, Maria is dead set against it.