The pathetic lady in black fears that the criminal Larsan will return and asks Rouletabille to protect her. The young reporter is blamed for the murder of Mathilde's fiancé. When he escapes, he succeeds in neutralizing a horde of mad criminals in the pay of Larsan who is finally killed.