1962. It is said that it is the end of the Algerian War... Jérôme Cartier, a young Parisian journalist, leaves for Algiers to join his friend François is a shirker in the Army's newspaper. As a civilian, surely a vacation... But the OAS launches its "Scorched Earth" operation : nothing is to be left to the Arabs after the ineluctable - and very close - independence. Jérôme will find himself thrown in the turmoil of bombing and assasination. In a crazy town plunged in terror...