In a meeting at the headquarters of the corporation which employs him, Erol learns of Cemil Akman (40), a fellow scientist. Apparently, Cemil wrote a thesis about the recurrent crisis affecting genetically modified seeds - but the work was banned by the corporation. Erol sets out to find Cemil and learn more about the thesis. He discovers that, after losing his wife and all of his scientific research in a suspicious fire, Cemil left the city and moved to Dead Lands, an almost uninhabitable place poisoned by chemical waste. Together with his assistant Andrei (30), Erol illegally crosses the magnetic walls in search of Cemil.