Viviane, a scientific researcher, visits her creation: a masterpiece of artificial intelligence called Galatée. A geomagnetic storm is threatening to break and Galatée is going to be shut down. Their discussion is like a peaceful wander. Galatée wonders if she will ever be switched on again.