The virus created by the Umbrella Corporation continues to wreak havoc across the planet, transforming the world population into legions of living dead craving human flesh.
Alice, humanity's ultimate hope, wakes up deep within Umbrella's most secret industrial complex. With the help of an elite commando unit, she barely manages to escape. From Tokyo to New York, from Moscow to Washington, Alice will discover revelations that are each more explosive than the last, and which will cause to doubt everything she was sure of. Backed up by new allies and old friends, she will find a new reason to fight for survival.