DirectorActorsSynopsis New York is in turmoil, the age of capitalism is drawing to a close end. Eric Packer, a high finance golden boy, dives into a white limousine. While a visit from the President of the United States paralyses Manhattan, Eric Packer has one obsession: getting a haircut at his barber’s at the other end of the city. As the day goes by, chaos sets in, and he watches helplessly as his empire collapses. Also he is sure that someone is going to assassinate him. When? Where? He is about to live the most decisive 24 hours of his life. AboutCronenberg revisits subjects that fascinate him: how the organic and the psychological are inextricably intertwined, society's anxieties and phobias, and letting repressed impulses and paranoia run wild. COSMOPOLIS is a culmination of his masterpieces that addresses the alarming global financial crisis of today's world. It is a hauntingly prophetic fable that turns the future into history and suggests that the archaic might be our eerie future. Production photos (10)