DirectorActorsSynopsisDuring the war, on the banks of the Garonne, there is a café, the Café du Pont, where workers and sailors gather. Ten-year-old Pierrot's parents dedicate all their time and energy to the place. The German Occupation imposes restrictions and fear. But Pierrot knows that his father discreetly carries out brave actions and that his mother, both strong and fragile, knows how to settle any conflict - in her own way. With the Liberation, joy returns, but work becomes increasingly tough. Pierrot and his younger brother go to school, but their real teachers are the men who hang out at the café. Pierrot spends his time between his pals, girls, the café, and fishing. He often gets together with his dear "granny" to collect mushrooms, go snail hunting, or enjoy candies... At the Café du Pont, Pierrot performs his first concerts. His saxophone gets the village inhabitants dancing and opens the door for him to music. Despite the bills to be paid, Pierrot's father doesn't stint: he starts dreaming of a real dancehall and throws himself passionately into this new project. But it is then that the doctor announces a terrible prognosis: Pierrot's mother, exhausted by so many years of hard work, must immediately stop all professional activity as she is in danger of losing her life to it! It's the opportunity for a new, happy start for this united family, the Perrets. Production photos (8)