Ariane and Hugo decide to change their lives so as to escape the routine, which, after ten years of marriage, makes them feel like hamsters running in a wheel. From one day to the next, Ariane finds herself managing a company hiring out building materials, while Hugo tries out being a door-to-door jewelery salesman. Life seems so much beautiful when contemplated from the other side - but reality can be a real wake up call!