In an enchanted forest, back in the time of the Druids, the shepherd Céladon and the shepherdess Astrée share a pure and chaste love. Fooled by a suitor, Astrée dismisses Céladon, who throws himself into a river out of despair. She thinks he’s dead, but he’s been secretly rescued by some nymphs.