Love is the ultimate bulwark against the chaos of this world. A desire to communicate a kind of humanist ethic from a libertarian standpoint. A desire to compose a character for Elodie Bouchez, an actress who's very open-minded, who possesses a controlled emotional generosity that she freely offers to the movies, crossing all borders. A French European film in English. English is the language of communication between Europeans, just as it is for our two heroes, the Parisian and the Yugoslav. A message to Europe in the widest sense: don't drive us apart.