"My meeting with Monteiro was overwhelming and grandiose, as wonderful and even more spellbinding than the swagger of John Wayne. With pleasure, I discovered the mysteries of creation in sound and light, in word and image, as well as that great family of artists which people the cinema of Joao César, a unique family in the history of art, weary of lofty isolation. Magic, folly, emotion, knowledge of new insights; new codes areetched in the spirit: the talent and genius of Monteiro. Such reconciliation with cinema is thanks to creators such as he." (Pierre Clémenti)