All seems lost. Then, in a lonely, freezing park, two shadowy figures meet: João de Deus and a messenger from God. The messenger gives the gangster a case stuffed with money then leaves, his mission accomplished. João counts the notes then, hearing a loud splash in the still water of a nearby lake, goes to see what it is. A young girl is drowning. Joào jumps into the water, carries the unconscious Joanna to a convent, then returns to the park to fetch the case and its contents. . . .