"Tell me sister, tell me the story of our grief, our fight and hopes. Tell me once more the way to exile. As we fled the bombs they dropped on our beloved badiya. Recount the Moroccan's invasion. The arrests, the tortures and the executions. Tell me how, we, women, stood at the side of men, and forced Hassan, cursed be his name, to step back. They built a wall of sand to keep us from our land. Remind me, sister, of the times when we came here... We fled from Lamheiriz to Tifariti and we got here, near Tindouf, in the midst of the desert. No water, no grazing land, and in the beginning, not even tents... here, it is hell. But we have chosen exile to be free..."