November is about how easy it is to transcend the borderline between the good and the evil, and find oneself in a world difficult to get out of, or which gives no way out whatever. For me as a film director the most interesting is to create the world on the screen which can never exist in reality. To which is unreal. If I have to say one sentence about the film, I can say. "The last day of reality is the first day of November..."