Adam Cross has a problem with life, a problem in the shape of his wife, Louise, a shrew who terrorises him, mistreats him, browbeats him with questions, threatens him, tortures him, and never gives him a minuteUs rest. He suffers, he goes through hell, but stoically puts up with all this hardship until the day he reacts. He kills her, purely and simply. A permanent and radical solution which allows him to experience the joys of life to the full. But since murder is vigorously reproved by the law, Adam Cross has to use skilful strategy to divert suspicion from him. He makes up a fictional appointment with an illusory client, Zargo...