Algeria, 1991. In the city streets, Muslin fundamentalist fever is growing. Fella, a 40-year-old Algerian woman, is about to go out to be interviewed for a television programme. But doubt, fear and pain make her hesitate. Is this the right time to speak out as a woman, to recall the past, to immerse oneself in her childhood of war-time Algeria and tell the dreams, the utopia and the reality of post-Independence Algeria ? Is this the right time to speak out, set free the memory that has been smothered by decades o silence and cry out her fear in front of the rise of Muslin fundamentalism ? Fella turns her thoughts into an indictment of fundamentalism.