Morasseix, a remote village situated deep in the countryside, offers up a gallery of extraordinary portraits, characters violent, absurd, and sometimes disarmingly innocent. “Nuts, all of them,” says Lili, the hairdresser’s daughter who dreams of going to America.
People party hard and hearty at the Ball-trap, some of the festivities end in fistfights. Woodcock hunts provide the opportunity for awkward confessions. Rugby games get out of hand and herds of cows are sometimes unwitting participants in improvised bullfights at dawn.
Lili is in love with him. He gaily flirts with her, but when he learns that Twelve is entranced by her, he purposefully drives Lili to despair and therefore into his friend’s arms. Twelve and Lili marry. Cesar has made them happy. It was like a game. But he doesn’t have Twelve’s naivety or Lili’s purity. He’s not well equipped to be happy. He becomes increasingly desperate and increasingly worrying.