Marie lives with Antoine, but while he is away she meets Paul, a filmmaker visiting from Canada. Paul is instantly smitten and wants her to marry him. She puts him off by saying that she and Antoine have decided to have a baby. When Antoine returns, he becomes vividly jealous of his girlfriend's chaste encounter, which provokes her into having an affair with Paul.