The story of Solomon Perel (Marco Hofschneider), a German Jew who survived the Holocaust by concealing his identity, literally within enemy ranks. When Nazi thugs smash into the Perels' house, 13-year-old Solly manages to flee. Upon his reunion with his family, they head for Poland, hoping to find safety but war soon overcomes that land, and once again Solly is forced to run, this time with his brother. They become separated, however, and ultimately Solly falls into the clutches of the Nazis. He quickly realizes he has just two chances for survival: convincing them that he, too, is a pure-blooded Aryan, and hoping that they never find out the truth.