Roland Wolf wants to write a book about a TV game-show host, the hail-fellow-well-met Christian Legagneur, who invites Wolf to his country estate, promising several days of lengthy interviews. But Legagneur's laughter and easy intimacy are empty of content for a book, and he's constantly dashing off, promising Wolf more time later. Wolf seems to have his own mask: he's brought a gun with him, and he's curious about a woman who was a recent guest at the estate. There's also Legagneur's godchild, Catherine, recovering from mental illness, and hovered over by Legagneur and his secretary. As Wolf digs through desks, he discovers a murderous plot. Can he now outfox his host?