Victor, a righteous man, is secretly in love with Françoise, married to Marc Pélicier, a slick scoundrel who was also Victor's brother-in-arms during the war. When Marc is threatened to be sent to jail, Victor lets himself be condemned in his place. Once Victor is released Françoise believes she loves him but she can't give up the luxury Marc gives her. Fortune ends up smiling on Victor, whose business starts thriving. He falls for Marianne, a young typist. But Marc, on his deathbed, begs Victor to watch over Françoise...