Noel Schoudler is a paterfamilias of a very sorry household. While he has worked hard for his creature comforts, he is cursed with a family of leeches and layabouts. Finally fed up, Noel gets tough and forces his relatives and progeny to fend for themselves. The film's storyline then fragments into the individual stories of these lazy creatures as they try to come to grips with self-reliance.