Le Guen (Jean Gabin) is an old-style police inspector, near retirement. When Gassot (Fabio Testi) escapes from the mental institute for the criminally insane, Le Guen is the best man to track him down. After all, he put him away years before. Gassot leaves behind a string of corpses and takes up with a prostitute while Le Guen chases him...