Pierre, who murdered his lover in France, escapes prosecution by stowing away on a ship. Suffering from a toothache, he disembarks in Italy in search of a dentist, only to have his few possessions stolen. This setback leads to an extended emotional interlude involving Gabin, a waitress (Miranda) and the waitress' daughter (Vera Talchi).