After being denounced to the Gestapo by his father, and later becoming a torturer, Franz von Gerlach locks himself in a room for fifteen years, isolated from the world -except from Leni, his sister-lover- to confront himself to an imaginary court of crabs, assuming in front of them the responsability of the nazi Germany, his crimes, and those of the whole century.