The title of this political drama is a reference to the glass cage in which Adolph Eichmann sat in at the Nuremberg trials. Pierre (Jean Negroni), a French Jew and survivor of a concentration camp, has become an Israeli citizen along with his gentile wife Helene (Francoise Prevost). Sonia (Dina Doron) is a young Jewish woman who, like Pierre, also survived the Holocaust and hopes for a better life. Azaria Rapaport plays the news reporter whose coverage of the trials has jostled some terrifying and long-suppressed memories in Pierre. He feels that an elevator is a furnace that was used to liquidate concentration-camp victims.