Édith Giovanna Gassion was born in 1915. As a young girl she sings on the streets of Paris until a nightclub owner, Louis Leplée, discovers her. When he is murdered the composer Raymond Asso takes care of her and lets her perform at the ABC theatre, which leads to her breakthrough.