In the suburbs of Paris, an old maid has just been murdered. Every body talks about that, except the misanthrope Mr Hire. The same evening, Alice, just getting out of jail, arrives and meets up with her lover Alfred again. They act as they do not know each other, for Alice went to jail to spare Alfred. But Mr Hire falls in love with Alice, and he knows Alfred is the murderer...