Harsh Parisian judge Gaetan (known as Monsieur Maximum), chafing in the idleness of retirement, leaves for a seaside holiday. But Gabriel the chauffeur has his mind on his girl, not the car; Gaetan and wife Nathalie are stranded in the country, where they find shelter in a low class bistro patronized by cheerful jail birds. Once the ice is broken, they have a wonderful time, but as the judge tries to trick his new friends into reforming, inevitable exposure approaches...