A group of crooks, led by sweet talker Charlier, takes advantage of a rich old lady's naiveté : they pretend they are to sail to Africa to fight against the sleepness disease in Cameroon, but are only in it for the gold they would get by trading the precious metal for trinkets. A young secretary, Geneviève, infiltrates the expedition, and will soon team up with Maurice, an ex-convict who was also seduced by Charlier...