Charles, a young engineer from one of the provinces, falls for the elegance and beauty from a young lady from Milan. She tries to discourage him but finally gives way to the constancy of his love. When the young men dicovers that his mistress will not give up the gay anfd luxurious life she leads and which she cannot give her, he tries to break off the affair. But she now finds that she needs his true and sincere love, after various events, decides to renounce her life of luxury and live happily with Charles...