Years earlier, to get away from the barracks and the other soldiers, Robert rents a room in a hotel-restaurant. Lise, an orphan without money or identity papers, seeks a way to escape from the authorities. She asks Robert to pass her off as his wife. Even though he does not inspire trust, she starts to fall in love. Lise tells of the time she was the most happy and secure -- living in a little seaside village.