A Tribute to BLADE RUNNER An experimental film in homage to Ridley Scott's legendary futuristic film “Blade Runner” (1982). Created by extracting 167,819 frames from 'Blade Runner's final cut version, then assembling all these images to obtain one gigantic image of colossal dimensions : a square of approximately 60,000 pixels on one side alone, 3.5 gigapixels. A virtual camera was then placed above this big picture which creates an illusion, because contrary to appearances, there is only one image. It is in fact the relative movement of the virtual camera flying over this massive image that creates the animated film, a kind of "zootrope effect", like a film in front of a projector. The whole concept echoes one of the signature scenes from the film where "Deckard" (Harrison Ford) analyzes a photograph via voice recognition software.