Months after the disappearance of his father, Léonard, 11 years old, discovers a living entity in the compost at the back of the garden. He secretly forms a bond with this thing, which is soon discovered by his little sister. Both start to believe it’s their father. When their mother protests against this idea, Léonard begins to have doubts about her.