A captain with the Lyon Homicide Division, Kader Cherif is passionate about his job and finds it amusing when people are surprised by that. A street cop who knows his city like no one else, he never really leaves the precinct—since he lives... right across the street. Cherif has, in fact, had the best crime-solving record for several years. This justifies his sometimes...unconventional methods. And it’s bound to cause friction with his new partner, the very no-nonsense Adeline Briard.