Frédéric Caïn has been in a wheelchair for six years, following a motorcycle accident that occurred while he was under the influence of drugs. After a painful period of rehabilitation, this man with a strong personality returns to his daily duties, as Caïn is a police captain. He is partnered with a charming lieutenant, Lucie Delambre, with whom disagreements often flare up. Abhorrent, willfully tormented, and provocative, Caïn doesn’t hesitate to skirt the edges of the law to carry out his investigations. His life is thus littered with serial killers, fake suicides, and false friends.