The rise to power of the Catalan cardinal Rodrigo Borgia and his clan, who sought to establish a dynasty to rule the world. Although a man of faith, Rodrigo was also a slave to carnal pleasures. He had to not only thwart the plots and conspiracies of his fellow cardinals and representatives of the great powers, but also wage a struggle to contain the rivalries that threatened to tear his family apart.