Antoine Bellefond, a prosecutor, shows no mercy to the criminals who cross his path. Until one of them—an innocent man—commits suicide right in the courtroom. Shocked, Bellefond decides to put his career on hold... But his niece, whom he hasn’t seen in years, calls him for help: her father, Antoine’s brother-in-law, has been arrested for murder and refuses to defend himself, even though she is convinced of his innocence. Bellefond, who also teaches criminal law, returns to his hometown, accompanied by three of his best students, to unravel this mystery, reconnect with his past, and reconcile with his family.