Luca (age 10), a young Greek immigrant living in Cargèse on the Corsican coast, misses Greece. The boy finds solace in training and his obsession with freediving, an ancient sport that involves diving on a single breath. But his father, Alex (39), a former champion tormented by the life he left behind and the recent disappearance of his wife at sea, forbids him from pursuing the sport due to his risky behavior. Unable to find his place in the village and at odds with his father, Luca is at his wit’s end. The boy is ready to risk everything to prove he has what it takes and make the ultimate dive.